Sony przedstawia VENICE: swoją pierwszą cyfrową kamerę filmową z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu 36 x 24 mm

Możliwości rejestracji obrazu anamorficznego, wymienny przetwornik obrazu, system 8-stopniowego filtra ND, nowy system zarządzania kolorami i przyjęte metody organizacji pracy połączone w unikatowym, twórczym narzędziu do produkcji filmowej

Basingstoke, 6 września 2017 r.
Dział Sony Professional Solutions Europe zaprezentował VENICE: pierwszą w historii Sony cyfrową kamerę kinematograficzną z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu. VENICE należy do rodziny systemów kamerowych Sony CineAlta. To produkt nowej generacji, zaprojektowany w celu zapewnienia filmowcom jeszcze większej swobody twórczej Pełnoklatkowy przetwornik obrazu pozwala utrwalać obraz jak na taśmie filmowej: z naturalnymi odcieniami skóry i pełnymi ekspresji ciemnymi fragmentami. Powstanie systemu VENICE jest wynikiem ścisłej współpracy ze środowiskami twórczymi oraz wnikliwej analizy potrzeb specjalistów z sektora produkcji filmowej i studyjnej.

Oficjalna światowa premiera systemu VENICE miała miejsce 6 września, podczas pokazów zorganizowanych w ośrodku Sony Digital Motion Picture Centre Europe w Pinewood Studios pod Londynem (w wydarzeniu tym wziął udział znany operator Ed Wild B.S.C.) oraz w USA, w należącej do Sony Pictures Studios sali kinowej Cary Grant Theater. W programie obu imprez znalazł się pokaz materiału filmowego z nowej kamery, który nakręcił zdobywca Oscara Claudio Miranda (ASC), a wyreżyserował Joseph Kosinski.
Premiera systemu VENICE to świadectwo naszej trwałej współpracy z filmowcami z całego świata oraz zaangażowania w tworzenie narzędzi, które pomagają reżyserom, operatorom i innym ludziom kina w wiernym przeniesieniu własnej wizji na ekran — mówi Sebastian Leske, menedżer ds. marketingu produktów kinematograficznych w Sony Professional Solutions Europe. — Nie ograniczyliśmy się do zapewnienia maksymalnej wierności obrazu, w tym reprodukcji barw naturalnie ukazującej kolorystykę skóry. Zatroszczyliśmy się też o maksymalną funkcjonalność i użyteczność, bez uszczerbku dla jakości. Jesteśmy ciekawi, w jaki sposób system VENICE zostanie wykorzystany, by zapewnić moc emocji klatka po klatce.

Pełnoklatkowy przetwornik obrazu i współpraca z szeroką gamą obiektywów: możliwość urzeczywistnienia wizji filmowców

Kamera jest wyposażona w nowo opracowany, pełnoklatkowy przetwornik obrazu o wymiarach 36 x 24 mm. Współpracuje z całym wachlarzem obiektywów, włączając obiektywy anamorficzne Super 35mm i pełnoklatkowe z mocowaniem PL , które dzięki małej głębi ostrości zwiększają twórczą ekspresję. . W sytuacji, gdy wymagane jest użycie obiektywu o mniejszej wadze i wymiarach, szerszym kącie czy określonej specyfice, mocowanie obiektywu można dostosować do pracy z obiektywami typu E. Możliwość wyboru przez użytkownika użycia określonej strefy przetwornika obrazu pozwala na filmowanie w formacie Super 35 mm 4–perf. Planowane w przyszłości uaktualnienia wewnętrznego oprogramowania umożliwią zapis materiału w rozdzielczości 6K, przy wykorzystaniu szerokości 36 mm. Technologia szybkiego odczytu matrycy ogranicza deformacje obrazu powstające na skutek ruchu — tzw. efekt jello.

Nowy system zarządzania kolorami i przyjęte systemy organizacji pracy zapewniają elastyczność w postprodukcji

Nowy system zarządzania kolorami i szeroki zakres barw dają użytkownikom pełniejszą kontrolę i większą swobodę przy pracy z obrazem na etapie korekcji i postprodukcji. System VENICE odznacza się także ponad 15 stopniami przysłony, może więc pracować w wymagających warunkach: od słabego oświetlenia po ostre światło słoneczne.

Wysoka jakość obrazu i efektywna, oparta na plikach organizacja produkcji to rezultat zastosowania w kamerze VENICE przyjętych już w branży rozwiązań firmy Sony: 16-bitowego formatu RAW/X-OCN oraz formatu XAVC. Do zapisu danych służy przenośny rekorder na karty pamięci AXS-R7. System VENICE jest także zgodny z obecnymi i projektowanymi akcesoriami do kamer CineAlta: wizjerem OLED Full HD DVF-EL200 rejestratorem AXS-R7, czytnikami kart AXS-CR1 i AR1 oraz kartami pamięci AXS i SxS.
Intuicyjna obsługa i zaawansowana funkcjonalność ułatwiające sprawną pracę na planie

Kamera VENICE ma w pełni modularną konstrukcję. Łączy intuicyjną obsługę z zaawansowaną funkcjonalnością, przez co ułatwia sprawną, bezproblemową pracę na planie zdjęciowym. Jako pierwsza kamera w branży filmowej jest wyposażona w zintegrowany, 8-stopniowy system szklanych filtrów ND. Redukuje on potrzebę wymiany zewnętrznego filtra ND, a tym samym znacznie usprawnia proces filmowania. Do obsługi urządzenia służy łatwy i intuicyjny w użyciu panel sterowania, umieszczony z lewej i prawej strony. Użycie wielu standardowych akcesoriów do kamery i pracę w trudnych warunkach ułatwiają takie elementy, jak wejście/wyjście napięcia zasilającego 24 V czy złącze LEMO.

Opcjonalne licencje: sposób na spełnienie specyficznych wymogów produkcji

Użytkownicy kamery VENICE będą mogli odblokowywać jej funkcje stosownie do wymogów poszczególnych produkcji. Oferowane oddzielnie licencje, dostępne w wersji bezterminowej, miesięcznej i tygodniowej, pozwolą powiększyć możliwości urządzenia o zapis obrazu 4K w formacie anamorficznym i pełnoklatkowym.

Rozpoczęcie dostaw systemu cyfrowej kamery kinematograficznej CineAlta VENICE jest zaplanowane na luty 2018 r.